logo
خانه » کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن

به تدریج و با گذشت زمان ، پوست شادابی و طراوت خود را از دست می دهد و چین و چروک در آن ایجاد می شود. واژن نیز یکی از اعضای بدن است که تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته و علاوه بر چین و چروک ، دچار تیرگی نیز می شود. روش های مختلفی برای جوانسازی و رفع این تیرگی وجود دارد که یکی از آن ها کربوکسی تراپی واژن می باشد. اما این فرآیند چگونه انجام می شود؟ مزایا و معایب آن چیست؟ چه اقدامات و مراقبت هایی برای آن نیاز است؟ ما در این مقاله از کلینیک ایدن ، کلینیک پوست مو و زیبایی در تهران به تمامی این سوالات پاسخ داده ایم ؛ با ما همراه باشید.

 

کربوکسی تراپی واژن - کلینیک ایدن

 

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

کربوکسی ، نام علمی گاز دی اکسید کربن است که در این رویکرد به واژن تزریق می شود. تزریق این ماده به بدن ، منجر به بهبود گردش خون ، تحریک تولید کلاژن و الاستین و همچنین  ساخته شدن مویرگ های جدید می گردد. البته توجه داشته باشید که کربوکسی تراپی تنها محدود به واژن نمی شود و برای درمان مشکلات زیادی از قبیل رفع چین و چروک ، سلولیت ، جای زخم ، رسوبات چربی و ترک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

گاز دی اکسید کربن ، مستقیما به ناحیه مورد نظر تزریق شده و با تجزیه چربی و تولید کلاژن ، عیوب آن را برطرف می نماید. کربوکسی تراپی واژن درمانی تاثیرگذار و ایمن است که ظاهر پوست را به شکل موثری بهبود می بخشد.

این گاز ، در لاپاراسکوپی نیز استفاده می شود ، اما توجه داشته باشید که عملکرد آن در هر قسمت بدن متفاوت است و هیچ عارضه ای را با خود به همراه ندارد. برای تزریق کربوکسی به واژن ، از دستگاهی استفاده می شود که شامل سوزن های بسیار کوچکی است. این فرآیند عروق خونی و سلول های پوستی را بهبود بخشیده و در نهایت منجر به جوانسازی ناحیه واژینال می گردد.

مزیت های کربوکسی تراپی واژن چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای این روش ، هزینه مناسب آن نسبت به دیگر روندهای جوانسازی می باشد. همچنین می توان رفع چین و چروک ناحیه واژینال ، برطرف شدن تیرگی ، رفع افتادگی واژن ، برطرف شدن ترک های پوستی ناحیه تناسلی را از دیگر مزیت های این فرآیند ذکر کرد. در نظر داشته باشید که جوانسازی واژن با کربوکسی در تهران نیازی به بستری شدن ندارد و در کمترین زمان به انجام می رسد. در این درمان هیچ بخیه و برشی استفاده نمی گردد و دوره نقاهت نیز لازم ندارد.

کربوکسی تراپی در چه مواردی استفاده می شود؟

این پروسیجر تنها برای واژن مورد استفاده قرار نمی گیرد و زنان می توانند در موارد زیادی از آن بهره بگیرند. در ادامه ، از مزایای دیگر این روند جز در کربوکسی تراپی واژن نام برده ایم :

  • رفع سلولیت و چاقی موضعی در نواحی مختلف بدن مثل باسن ، ران ها ، پهلوها و شکم
  • برطرف کردن لک حاصل از بارداری یا همان ملاسما
  • رفع استریا و ترک های پوستی که از کاهش و افزایش وزن یا بارداری حاصل شده اند
  • برطرف کردن جای زخم یا اسکار که در نتیجه جراحی به وجود آمده باشد
  • کاهش و رفع درد در حین برقراری رابطه جنسی
  • با کربوکسی تراپی واژن ، تیرگی آلت تناسلی ، کشاله های ران و حتی نوک سینه نیز برطرف می شود
  • برطرف کردن خشکی واژن
  • رفع چین و چروک های واژن و نواحی اطراف آن

این پروسه با بالا بردن خون رسانی و تولید کلاژن ، باعث جوانسازی واژن می گردد و به وسیله رفع خشکی واژن میل جنسی را بالا برده و ارگاسم بهتری را برای فرد به ارمغان می آورد. همچنین با ترمیم بافت قسمت خارجی واژن مثل لابیاها ، بی اختیاری ادرار استرسی را نیز درمان می کند.

کربوکسی تراپی واژن چقدر ماندگاری دارد؟

فاکتورهای مختلفی از جمله جنسیت ، ویژگی های پوست هر فرد ، سن بیمار و غیره وابسته است. می توان با اقدامات مختلفی از جمله رعایت دستورات دقیق پزشک و همچنین به انجام رساندن مراقبت های بعد از آن ، ماندگاری آن را تا حد مطلوبی افزایش داد.

توجه داشته باشید که به منظور رسیدن به نتیجه مورد نظر خود نیاز است که به تشخیص پزشک در حدود 6 تا 10 جلسه به یک کلینیک خوب جوانسازی واژن در تهران مراجعه کنید. هر جلسه بین ده تا بیست دقیقه زمان می برد و ماندگاری آن نیز به صورت تقریبی شش ماه است.

تزریق کربوکسی به واژن چگونه انجام می شود؟

در فرآیند جوانسازی واژن با کربوکسی ، با بهره گرفتن از یک دستگاه مخصوص گاز CO2 یا کربن دی اکسید به ناحیه تناسلی تزریق می شود. این دستگاه حاوی سوزن های کوچکی است که مقدار مناسبی از این گاز را به واژن وارد می کند. بعد از تزریق این گاز ، روند خونرسانی به این ناحیه بهبود یافته و در نتیجه آن تولید کلاژن و الاستین نیز بالا می رود. این دو ماده ، به پوست خاصیت ارتجاعی داده و قوام آن را بالا می برند ؛ به همین ترتیب چین و چروک رفع شده و افتادگی و شلی واژن نیز از بین خواهد رفت.

بعد از کربوکسی تراپی واژن چه اقداماتی نیاز است؟

پس از انجام این رویکرد نیاز است تا در بیست و چهار ساعت اول از حمام کردن ، استفاده از سونا و جکوزی خودداری کنید. همچنین فعالیت های سنگین و ورزش نیز باید در این مدت کنار گذاشته شوند.

ممکن است بعد از تزریق کربن دی اکسید به واژن ، با مقداری کبودی مواجه شوید ، بنابراین تا رفع آن توصیه می شود از پوشیدن لباس زیرهای تنگ اجتناب نمایید. رعایت بهداشت ناحیه واژینال ، حرف اول را در مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی واژن می زند ، بنابراین توجه ویژه ای به آن داشته باشید. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که تا یک ساعت بعد از بهره گرفتن از این درمان ، نباید هیچگونه ماده بهداشتی را در این ناحیه استعمال نمایید.

برای تزریق کربوکسی به واژن چند جلسه نیاز است؟

تعیین تعداد جلسات مورد نیاز، به عهده پزشک می باشد. بنابراین نیاز است برای جوانسازی واژن با کربوکسی به یک کلینیک معتبر مراجعه فرمایید. پزشک مورد نظر مراجعه کننده را تحت معاینه فیزیکی قرار می دهد و با توجه به شدت عارضه های ایجاد شده ، مشخص می کند که به چند جلسه درمان نیاز است. در مواردی نیاز است تا متقاضی تا 12 جلسه نیز این فرآیند را به انجام رساند ؛ اما به طور معمول برای کسب نتیجه ایده آل تنها بین 4 تا 8 جلسه نیاز است.

کربوکسی تراپی واژن عوارض دارد؟

این روش درمانی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و عوارض جانبی خاصی برای آن گزارش نشده است. برخی افراد که پوست حساس تری دارند ، در این ناحیه دچار کبودی و تورم می شوند ؛ اما جای نگرانی نیست چرا که این مشکلات بعد از چند روز از بین خواهند رفت. به دلیل اینکه در تزریق کربن دی اکسید به واژن از سوزن استفاده می شود ؛ ممکن است با کمی درد و سوزش نیز مواجه شوید که این مشکل نیز از بین خواهد رفت و نیازی به اقدام خاصی ندارد.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید ، این است که برای انجام کربوکسی تراپی واژن به یک کلینیک خوب جوانسازی واژن در تهران مراجعه کنید تا از بروز هر گونه عارضه ای جلوگیری کرده باشید.

هزینه تزریق کربوکسی به واژن در تهران

این رویکرد ، شامل تعداد جلسات متفاوت می شود ، به همین دلیل نمی توان یک هزینه ثابت برای آن در نظر گرفت. عوامل دیگری مثل میزان تخصص پزشک ، موقعیت کلینیک ، شدت تیرگی یا افتادگی ناحیه تناسلی ، خدمات ارائه شده ، نوع دستگاه و غیره روی هزینه کربوکسی تراپی واژن در تهران تاثیر می گذارند ، بنابراین جهت اطلاع از هزینه های دقیق ، با پزشک خود مشورت نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top