logo
خانه » پی آر پی + تکنیک جدید در جوانسازی

پی آر پی + تکنیک جدید در جوانسازی

در سال های اخیر پزشکان دریافته اند که بدن توانایی درمان خود را دارد. پی آر پی یا پلاسمای سرشار از پلاکت نوعی از داروی احیا کننده است که می تواند این توانایی را کنترل کند و فاکتورهای رشد طبیعی که بدن برای درمان بافت استفاده می کند را تقویت کند. در این تراپی با استفاده از تزریق پلاکت های خون خود بیمار به بافت های آسیب دیده، بدن تحریک می شود که سلول های جدید و سالم بسازد و روند درمان را بهبود بخشد. برای مثال درمان ریزش مو ، کاهش چین و چروک ، بهبود بافت و رنگ پوست ، سفت کردن پوست و بهبود خاصیت کشسانی آن و تولید فیبرهای کلاژن جدید از مزایای این پروسه هستند. پروسه مذکور در کلینیک ایدن ، بهترین کلینیک پوست و مو زیبایی در تهران ، به بهترین نحو برای مراجعه کنندگان عزیز به انجام می رسد.

 

تزریق پی آر پی

 

مراحل انجام پی آر پی

این امر یک پروسه ساده است که زیر دو ساعت به انجام می رسد و نیازی به بستری شدن ندارد. بر خلاف آزمایش خون که بیماران نباید از دوازده ساعت قبل چیزی بنوشند یا میل کنند، نیازی نیست هیچ اقدامی پیش از این روند صورت پذیرد. تنها توصیه می شود که مراجعه کننده آب کافی بنوشد، چون در این صورت بیرون کشیدن خون با سهولت بیشتری انجام می شود.در صورتی که داروهای ضدالتهابی مثل ایبوبروفن یا ناپروکسن مصرف می کنید، باید یک هفته پیش از پی آر پی آن را قطع کنید و بلافاصله پس از اتمام پروسیجر به استعمال آن ادامه ندهید. این داروها در روند درمان اختلال ایجاد می کنند و نتیجه را خنثی می کنند. در ادامه این مقاله مراحل این پروسیجر را بررسی کرده ایم:

قدم اول: کشیدن خون شخص

در این مرحله بین پانزده تا پنجاه میلی لیتر از خون نیاز است. این رویکرد درست شبیه آزمایش خون است، یک سوزن وارد رگ دست می شود و خون در یک ویال کوچک ریخته می شود.

قدم دوم: سانتریفیوژ

سانتریفیوژ دستگاهی است که با سرعت خیلی بالا می چرخد. این امر به صورت فیزیکی بخش های مایع و جامد خون را از هم جدا می کند: سلول های قرمز (اریتروسیت)، سلول های سفید (لکوسیت) و پلاکت ها (ترومبوسیت) و پلاسما (مایع).

قدم سوم: پردازش و جدا کردن پلاکت ها

معمولا خون در هر میلی لیتر حاوی حدود دویست هزار پلاکت است، در صورتی که پی آر پی محتوی پنج برابر این مقدار است. سه تا هفت میلی لیتر از پلاسمای سرشار از پلاکت در یک سرنگ ریخته و بلافاصله در یک کلینیک خوب تزریق پی آر پی در تهران تزریق می شود.

قدم چهارم: تزریق پی آر پی به ناحیه مورد نظر

سرنگی که حاوی این ماده است حاوی حدود دو تا سه قاشق چای خوری از مایع می باشد. با راهنمایی یک پروب سونوگرافی، بنا به طبیعت ناحیه ای که قرار است درمان شود، این ماده به محل مورد نظر تزریق می شود. ابتدا پزشک پوست را با الکل، ید یا بتادین ضدعفونی می کند تا اطمینان حاصل کند که پوست از هرگونه میکروب عامل عفونت عاری باشد.

با اینکه کل فرایند تزریق تنها چند دقیقه به طول می انجامد، اما باز هم برای راحتی هرچه بیشتر بیمار از بی حسی موضعی بهره گرفته می شود. بهترین دکتر تزریق پی آر پی درد تهران ابتدا داروی بی حسی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند و سپس پانزده دقیقه منتظر می ماند تا دارو کاملا اثر کند. در کنار این موارد امکان دارد از پروب سونوگرافی استفاده شود تا “انسداد عصبی” ایجاد شود. این امر بدون تزریق اضافه، همان تاثیر داروی بی حسی را به ارمغان می آورد. امکان دارد به علت شرایط فیزیکی یا سلایق شخصی فرد لزوم به بهره گرفتن از این رویکرد باشد.

برای اطمینان از اینکه پی آر پی به محل دقیق تزریق شده، از سونوگرافی استفاده می شود تا از داخل بدن تصویربرداری شود. مقدار کمی از ژل سونوگرافی روی پوست استعمال می شود و سپس یک پروب یا هندپیس روی آن منطقه حرکت داده می شود. نتیجه مستقیما روی صفحه به نمایش در می آید.

جوانسازی پوست با PRP

این محلول به صورت و گردن نیز تزریق می شود تا حجم آن ها را از طریق تحریک کلاژن سازی افزایش دهد. این تزریق هم میتواند درون پوستی باشد هم زیرپوستی، و یا ترکیب هر دو. پی آر پی علاوه بر بهبود عمق چین و چروک ها، رنگ پوست و بافت آن را نیز از طریق کلاژن های درمال بهتر می کند. هرچند چون این محلول به عمق پوست وارد می شود، امکان بی حسی وجود ندارد و به همین دلیل شخص در طول انجام آن احساس کمی درد و ناراحتی خواهد داشت. به علاوه به دلیل بروز تورم و کبودی کمی دوره نقاهت افزایش می یابد. در کل این درمان در چهار تا شش هفته انجام می شود و حداقل سه تا پنج بار تکرار می شود، مگر اینکه زودتر به نتیجه رسیده باشید.

PRP و ریزش مو

نازک شدن مو و ریزش آن مشکل مشترک زنان و مردان است، مخصوصا بعد از 50 سالگی که در نتیجه استرس رخ می دهد. برای درمان این عارضه راه حل های زیادی وجود دارد که هر کدام نرخ موفقیت متفاوتی دارند. پی آر پی می تواند در درمان ریزش موی سکه ای، جلوگیری از ریزش مو و تحریک رویش مو تاثیر مثبتی داشته باشد. همچنین پس از کاشت مو نیز می توان از این پروسه استفاده کرد تا رشد موهای جدید تحریک شود. اما آیا نتیجه پی آر پی برای ریزش مو دائمی است؟ در اولین دور درمان باید در چند جلسه به بهترین کلینیک تزریق پی آر پی تهران مراجعه کنید تا نتیجه اولیه را مشاهده کنید. پس از آن نیز باید حداقل سالی یک بار این روند را تکرار کنید تا تاثیر آن حفظ شود.

استفاده از پلاسمای سرشار از پلاکت همراه با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ پروسه ای است که در آن چند سوزن به پوست وارد شده و به آن آسیب وارد می کنند. این امر باعث می شود پوست خود را با کلاژن سازی درمان کند. سوزن های دستگاه های میکرونیدلینگ بسیار ریز هستند و تا عمق سه میلی متر وارد می شوند. این سوزن ها به شکل دستی وارد غشا شبکه ای و لایه زیرین آن می شوند. به همین دلیل، لایه شاخی پوست حفظ می شود و در نتیجه، اسکار به وجود نمی آید. این روش همچنین موجب آسیب گرمایی و نکروز نمی شود و برای تمامی افراد با انواع پوست مناسب است.

هرچند این درمان به تنهایی می تواند پروسه درمان را فعال کند. درست بعد از آسیب، فیبروبلاست ها آن ناحیه را اشباع می کنند، سلول های درون رگی را تحریک می کنند، پروسه رگ زایی را شروع می کنند و تولید الاستین و کلاژن را افزایش می دهند تا زخم درمان شود. میکرونیدلینگ برای بهبود ظاهر جای جوش، تغییر رنگ پوست، ملاسما، چین و چروک و اسکارهای صورت کمک می کند. زمانی که این روش با پی آر پی ترکیب می شود، تاثیر آن چند برابر شده و خاصیت الاستیکی پوست را بیشتر می کند.

درست بعد از اتمام پروسه، مقداری قرمزی و خونریزی خیلی خفیف رخ می دهد. این قرمزی مدت زیادی باقی نمی ماند و در حدود یک تا دو روز از بین می رود. احتمال کبود شدن مناطقی که پوست نازک تری دارند، مثل دور چشم، پیشانی و بالای دورسوم بینی بیشتر است.

 

پی آر پی چیست؟

 

ریسک و عوارض جانبی

این پروسیجر ایمن می باشد و در صورتی که آن را در بهترین کلینیک پوست مو و زیبایی در تهران انجام داده باشید ، معمولا مشکلات عدیده ای با خود به همراه ندارد. اما توجه داشته باشید که پیش از اینکه برای کشیدن خون به مطب مراجعه کنید به اندازه کافی آب نوشیده باشید و غذا خورده باشید تا دچار ضعف و بی حالی نشوید. پس از اتمام، امکان دارد در ناحیه ای که تزریق انجام شده کمی کبودی و درد احساس کنید. از آنجایی که پی آر پی از سلول ها و پلاسمای خون خود شما به دست می آید، ریسک حساسیت و آلرژی خیلی از دیگر داروهای تزریقی مثل کورتیکواستروئید کمتر است. خطراتی که کمتر شایع هستند در ادامه ذکر شده اند:

  • خونریزی
  • آسیب به بافت
  • عفونت
  • آسیب به اعصاب

چه کسانی برای انجام این روند مناسب نیستند؟

مراجعه کنندگان هنگام مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی تهران ، حتما باید تمامی داروهای مصرفی خود را به پزشک گزارش دهند. در صورتی که مصرف دخانیات در شما بالا باشد و یا سابقه اعتیاد به الکل یا مواد مخدر داشته باشید، پی آر پی به شما توصیه نمی شود. همچنین اگر دچار عفونت مزمن، سرطان، بیماری های مزمن مربوط به کبد و پوست، اختلالات سوخت و ساز، نقص در عملکرد پلاکت ها، تیروئید و عفونت خون باشید و یا تعداد پلاکت های موجود در خون شما کم باشد، صلاحیت انجام این پروسیجر را ندارید.

ریکاوری بعد از PRP

افرادی که تحت این درمان قرار می گیرند می توانند تقریبا بلافاصله به فعالیت های روزمره باز گردند. چون پی آر پی محل تزریق را با مایع پر می کند، طبیعی است که این محل متورم و حساس شود. اغلب اشخاص این مشکل را با مسکن های غیر تجویزی حل می کنند. به یاد داشته باشید که پس از این پروسه نباید به هیچ عنوان درد را با داروی ضدالتهاب رفع کنید چون این موارد تاثیر زیادی روی روند بهبودی می گذارند و در آن اختلال ایجاد می کنند. در کل پزشکان بهترین کلینیک تزریق پی آر پی تهران پیشنهاد می کنند مدتی را به استراحت بپردازید. چون این امر به منظور سرعت بخشیدن به درمان و تحریک رشد سلول ها انجام می شود، امکان دارد بعد از تزریق پی آر پی متوجه تغییر خاصی نشوید. اما در چند هفته یا چند ماه تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

مزایای کلی تزریق پی آر پی

به طور کلی پوست را بهبود می بخشد

با تزریق این ماده به پوست ، خاصیت الاستیکی آن افزایش یافته و کلاژن سازی تحریک می شود. در این روند ، چین و چروک نیز صاف شده و چون کلاژن افزایش یافته است ، بافت و رنگ پوست نیز بهبود خواهند یافت. این درمان به خصوص برای متقاضیانی که به آکنه یا روزاسه مبتلا هستند فواید زیادی دارد.

شادابی پوست با PRP

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد ، کلاژن و الاستین که دو پروتئین مهم و تاثیرگذار در کیفیت پوست هستند با تزریق این ماده افزایش می یابند. پیش تر اطلاع یافتید که می توان این رویه را با میکرونیدلینگ ترکیب نمود و به نتیجه ای فوق العاده دست پیدا کرد. در صورتی که این درمان را در یک کلینیک خوب تزریق پی آر پی در تهران به انجام رسانید ، نتایجی چشم گیر در افتادگی پوست و رفع چین و چروک آن به دست خواهد آمد.

این درمان ، ایمن می باشد

تزریق این ماده ، در اصل برای بهبود جراحت های مختلف به کار می رفته و دهه هاست که مورد استفاده افراد زیادی بوده است. اما در سال های اخیر ، مورد استفاده دیگری نیز برای آن کشف شده است. به دلیل اینکه این رویکرد غیرتهاجمی است و ماده تزریق PRP از بدن خود بیمار به دست می آید ، می توان با اطمینان بیشتری به سراغ آن رفت و از عوارض احتمالی در امان بود. البته توجه داشته باشید خطر این روند درمانی بسیار پایین است و جز کبودی جزئی ، خطر دیگری را با خود به دنبال ندارد.

مانع هدر رفتن آب زیرپوستی می شود

زمانی که آب موجود زیر پوست تبخیر شود ، پوست خشک خواهد شد. با پی آر پی ، می توان از شکسته شدن سد پوستی جلوگیری کرد و رطوبت پوست را حفظ نمود. هدف دیگر این رویه این است که سلول های فرسوده پوست بازسازی شده و علاوه بر آن سلول های جدیدی نیز تولید شوند.

برای درمان آکنه و اسکار استفاده می شود

در اغلب موارد آکنه به علت خشکی بیش از اندازه پوست ایجاد می شود و درخشندگی پوست را خواهد گرفت. در چنین مواردی ، چربی طبیعی پوست بیش از حد تولید شده و در نتیجه آن منافذ بسته خواهند شد. تزریق این ماده به این امر کمک کرده و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

برخی آکنه ها به راحتی از بین نمی روند و حتی گاها از خود اسکار نیز برجای می گذارند. یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن این اسکارها ، تزریق این ماده در بهترین کلینیک تزریق پی آر پی در تهران می باشد. ماده تزریق شده در صورت پوست را سفت کرده و آن را هیدراته می نماید. همین امر خشکی را کاهش خواهد داد و بافت اسکار کمتر قابل مشاهده خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top