logo
خانه » لیزر موهای زائد | هزینه هر جلسه به همراه مزایا و معایب

لیزر موهای زائد | هزینه هر جلسه به همراه مزایا و معایب

تراکم و ضخامت موهای بدن در نژادهای مختلف متفاوت است و در برخی مناطق مثل کشورهای اروپایی ، این موها در بدن افراد نازک و بور هستند ؛ اما در مناطقی مثل کشورهای خاورمیانه و ایران ، رنگ موهای بدن تیره تر است و ضخامت آن نیز بیشتر می باشد. بسیاری از افراد از وجود این موها راضی نیستند و از طریق مختلفی مثل شیو و وکس کردن سعی بر حذف آن ها می کنند. اما این روش ها دائمی نیستند و پس از چند روز رشد مو از سر گرفته می شود. در چنین مواقعی می توان از تکنیکی به نام لیزر موهای زائد بهره گرفت. در ادامه این مقاله از کلینیک ایدن بهترین کلینیک پوست و مو زیبایی در تهران بیشتر در این مورد توضیح داده ایم.

لیزر موهای زائد + کلینیک ایدن

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

این روش ، درمانی غیر تهاجمی می باشد که از نور با تراکم بالا استفاده می کند تا به فولیکول های مو وارد شود. نور لیزر توسط رنگ دانه های مو جذب می شود ، گرمای این نور به فولیکول آسیب می زند و از رشد آن در آینده جلوگیری می کند. به همین خاطر بیرون آوردن موها از ریشه تاثیر لیزرتراپی را تا حد زیادی کم می کند.

از آنجایی که این رویکرد تنها روی موی در حال رشد تاثیر می گذارد ، بنابراین شاید چند جلسه برای تاثیرگذاری و کم شدن موها نیاز باشد. به علاوه با اینکه لیزر رشد مو را کند می کند ، اما حذف دائمی موها را تضمین نمی کند و امکان دارد هر چند وقت یک بار نیاز باشد تا دوباره جلسات را تکرار کنید.

آماده شدن برای لیزر موهای زائد

دکتر شما باید پیش از جلسه ، راهنمایی ها و توصیه های لازم را در اختیار شما قرار دهد. رعایت این دستورات  تاثیر پروسه را بیشتر می کند و ریسک بروز عوارض جانبی را کاهش می دهد. در ادامه برخی از مواردی که عموما به همه پیشنهاد می شود را ذکر کرده ایم :

  • چند روز قبل از لیزرتراپی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. این رویکرد نباید روی پوست برنزه شده انجام شود.
  • سعی کنید از تحریک پوست خودداری کنید
  • وکس انجام ندهید و موها را از ریشه بیرون نکشید
  • از مصرف داروهای ضد التهاب مثل آسپرین دوری کنید تا خطر خونریزی پایین آید.
  • اگر عفونت فعالی مثل تب خال یا عفونت پوست باکتریایی دارید ، نباید تحت این پروسیجر قرار بگیرید.

مناطق هدف این پروسه

برای لیزر موهای زائد ، ناحیه هایی مثل کمر ، شانه ، دست ها ، سینه ، بیکینی ، پاها ، گردن ، لب بالا ، چانه و در کل صورت هدف قرار می گیرند.

خطرات و مشکلات

کم پیش می آید که عارضه های جدی در لیزرتراپی رخ دهند. اما در این بخش شایع ترین عوارض جانبی این روند را ذکر کرده ایم :

  • قرمزی
  • تورم
  • التهاب و احساس ناراحتی در پوست

این موارد معمولا بعد از چند روز از بین می روند. اگر پس از گذشت مدتی همچنان این نشانه ها وجود داشتند ، باید با اپراتور خود تماس بگیرید. عوارض دیگری نیز وجود دارند که کمتر رخ می دهند ؛ ایجاد جای زخم ، سوختگی ، تاول ، عفونت و تغییر دائمی رنگ پوست از این جمله موارد می باشند.

فیلم لیزر موهای زائد در کلینیک ایدن

روند کار

قبل از شروع ، اپراتور ناحیه ای که قرار است تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرد را تمیز می کند. اگر این ناحیه حساس باشد ، می توان از ژل بی حسی نیز استفاده کرد. در طول پروسیجر ، تمام افرادی که در اتاق حضور دارند نیاز است عینک های مخصوص بپوشند تا لیزر به چشم ها آسیبی وارد نکند.

زمانی که ژل بی حسی اثر کرد ، اپراتور لیزر را روی ناحیه مورد نظر می تاباند. هر چه این منطقه بزرگ تر باشد ، لیزر موهای زائد نیز مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. نواحی کوچک تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارند ؛ درصورتی که جایی مثل سینه تا یک ساعت یا بیشتر نیز طول می کشد.

برخی مراجعه کنندگان گزارش داده اند که احساسی که از این فرآیند می گیرند ، شبیه به آن است که یک کش پلاستیکی به بدن آن ها خورده باشد. چون مو با انرژی لیزر تبخیر می شود ، ممکن است بویی شبیه به گوگرد حس شود.

چه کسانی برای این رویکرد مناسب نیستند؟

همانطور که ذکر شد ، افراد با پوست تیره تر داوطلب خوبی برای لیزر موهای زائد نیستند ، همچنین کسانی  که موهای روشن و نازکی دارند نیز بهتر است تحت این درمان قرار نگیرند ، چون لیزرتراپی به رنگ مو وابسته است و روی موهایی به رنگ بلوند ، طوسی یا سفید تاثیری نمی گذارد.

پس از پایان کار چه انتظاری می توانیم داشته باشیم؟

زمان ریکاوری بعد از پروسه بسیار کوتاه است و بیشتر بیماران می توانند درست پس از لیزر به فعالیت های عادی خود بازگردند. همانطور که استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از این روند مهم است ، پس از آن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. این امر از بروز التهاب بیشتر جلوگیری می کند.

بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد ، متوجه خواهید شد که تعداد و تراکم موها به اندازه چشم گیری کمتر شده است. دو تا هشت هفته بعد از جلسه ، میزان رشد موها در ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته بیشتر می شود. دلیل این موضوع این است که تمامی فولیکول های مو به صورت یک شکل به لیزر پاسخ نمی دهند. بیشتر زیباجویان بعد از جلسه اول متوجه می شوند که حدود ده تا بیست و پنج درصد از موهایشان کمتر شده است.

معمولا بین سه تا هشت جلسه طول می کشد تا از بین رفتن این موها دائمی شود. پیش از مراجعه به کلینیک ایدن بهترین کلینیک پوست و مو زیبایی در تهران باید با اپراتور خود مشورت کنید تا ایشان تمامی این موارد را برای شما توضیح دهند. همچنین ممکن است برای حفظ نتیجه نیاز باشد تا از چند جلسه تاچ آپ بهره بگیرید.

هزینه لیزر موهای زائد در تهران

این هزینه بسته به تجربه اپراتور ، موقعیت مکانی کلینیک ، اندازه ناحیه مورد نظر و تعداد جلسات بستگی دارد. چون این پروسه اختیاری می باشد و درمانی نیست ، بنابراین بیشتر طرح های بیمه نیز این هزینه ها را پوشش نمی دهند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

برای کم کردن التهاب و هر گونه عارضه نیاز است تا مواردی را در ذهن داشته باشید و آن ها را رعایت کنید. در ادامه برخی از این نکات را برای شما گرد آورده ایم :

از کمپرس سرد استفاده کنید

یک پارچه تمیز را با آب سرد خیس کنید و روی ناحیه لیزر شده قرار دهید و بگذارید چند دقیقه باقی بماند. همچنین می توانید از یخی که داخل یک حوله پیچیده شده استفاده کنید. این متد به کاهش ورم و درد بعد از لیزر موهای زائد کمک زیادی می کند.

طبق دستور پمادهای تجویز شده را استعمال کنید

امکان دارد اپراتور برای شما یک کرم استروئیدی تجویز کند تا درد و ناراحتی بعد از هر جلسه کاهش پیدا کند. امکان دارد لازم باشد برای کاهش درد از استامینوفن و داروهای ضد التهاب نیز استفاده کنید.

از پوست در برابر خورشید محافظت کنید

از آنجایی که پوست بعد از لیزرتراپی حساس است  ، پیشنهاد می شود از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب یک ماه قبل و یک ماه بعد از پروسیجر خودداری کنید. پس از این مدت نیز باید به صورت مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

می توان بعد از لیزر موهای زائد شیو کرد؟

معمولا توصیه می شود پیش از مراجعه به کلینیک ایدن ، بهترین کلینیک پوست و مو زیبایی در تهران موهای خود را اصلاح کنید تا دسترسی بهتری به ناحیه درمان وجود داشته باشد. با اینکه می توانید بعد از اتمام رویکرد نیز شیو کنید ، اما بهتر است چند ساعت صبر کنید تا قرمزی و التهاب پوست برطرف شود. درست است که این درمان برای رفع و از بین بردن موهای اضافی می باشد ، اما همانطور که گفته شد در جلسه اول تنها ده تا بیست و پنج درصد از موها از بین می روند ، برای همین نیاز است تا عمل شیو کردن بعد از آن صورت پذیرد.

نبایدهای لیزر

  • زودتر از چهار تا شش هفته برای انجام دوباره این روند به کلینیک مراجعه نکنید. ممکن است برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز باشد تا طی چند جلسه این کار را انجام دهید.
  • پوست خود را برنزه نکنید. این امر منجر می شود لکه هایی روی پوست ایجاد شوند و یا سوختگی رخ دهد.
  • از لوسیون های تیره کننده پوست استفاده نکنید
  • لوسیون های بودار یا عطر را در ناحیه مورد نظر استعمال نکنید. چنین اقدامی موجب قرمزی ، تغییر رنگ و التهاب پوست می شود.
  • اگر ناحیه زیر بغل را لیزر کرده اید ، از دئودورانت های ضد تعریق استفاده نکنید. این محصول ممکن است باعث التهاب پوست شود.
  • تا چند روز از لایه برداری پوست پرهیز کنید تا دچار التهاب نشوید.

دستگاه آیس پلاتینا پلاس

این دستگاه از سه طول موج مختلف استفاده می کند ؛ 808 ، 755 و 1064 نانومتر. این امواج می توانند به فولیکول مو وارد شوند. با استفاده از نظریه جذب نور انتخابی ، لیزر به شکل فوق العاده توسط رنگدانه های مو جذب می شود و سپس ساقه و فولیکول آن را گرم می نماید. این عمل حتی فولیکول و سیستم اکسیژن رسانی اطراف آن را از بین می برد. زمانی که لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده می شود ، این دستگاه با فناوری خنک کنندگی ویژه خود پوست را سرد می کند و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری می کند. این امر موجب می شود این درمان بسیار ایمن و بدون درد باشد!

در میان تمامی دستگاه های لیزر موهای زائد ، آیس پلاتینا پلاس بر همه آن ها برتری دارد زیرا از یک فناوری پیشرو برای درمانی سریع و تاثیرگذار بهره می گیرد.

تفاوت آیس پلاتینا پلاس با دستگاه های دیگر

  • کولر اختصاصی

قبل و بعد از لیزر ، یک دسته کولر روی ناحیه مورد نظر قرار داده می شود. دمای این دسته قابل تنظیم است و می تواند تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان آورد.

  • نتایج فوق العاده

همانطور که ذکر شد ، این دستگاه از سه طول موج استفاده می کند و برای انواع پوست و مو با بافت های مختلف مناسب است. برای مثال دستگاه الکساندر از طول موچ 755 نانومتر بهره می گیرد و برای موهای نازک و روشن مثل ابروها و پشت لب مناسب می باشد.

دستگاه اسپید : که از طول موج 808 نانومتری استفاده می کند ، به اعماق پوست وارد می شود. میزان قدرت و تکرار بالای آن درمان را سرعت می بخشد. همچنین این طول موج توسط رنگدانه های متوسط جذب می شود ؛ بنابراین برای پوست های تیره تر ایمن تر است و برای رفع موهای زائد دست ها ، پاها ، گونه ها و ریش ایده آل می باشد.

دستگاه YAG : راه حلی برای پوست های تیره تر

  • ماندگاری و ایمنی بالا

این دستگاه از آمریکا وارد می شود و حتی در شرایط سخت و استفاده مکرر نیز عملکردی عالی دارد. همچنین توسط اتحادیه اروپا نیز تایید شده و نشان ISO13485 را دارد.

  • درمان بدون درد است

دمای استفاده شده در روند لیزموهای زائد 5- درجه است و در تمام طول جلسه هیچ احساس ناراحتی نخواهید داشت.

  • میزان تاثیرگذاری

اندازه پروب دستگاه آیس پلاتینا پلاس 14*14 میلی متر می باشد و با سرعت بیست هرتز ، طول درمان را کاهش می دهد.

  • امکانات

این دستگاه از نرم افزاری پیشرفته برخوردار است و منوی ساده ای دارد. به همین دلیل کار با آن بسیار راحت می باشد.

سوال های متداول

آیا انجام لیزر در دوران بارداری ممانعت دارد؟

همانگونه که می دانید لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های تیره مو، می تواند باعث آسیب حرارتی و یا مکانیکی به فولیکول مو شود. اگرچه هیچ اثبات دقیقی بر آسیب لیزر و یا عدم مشکل زا بودن انجام پروسه لیزر در دوران بارداری و جنین وجود ندارد؛ لذا به دلیل حساس بودن پروسه بارداری و پوست و همچنین فعال تر بودن حسگر های درد مادر در این بازه، اکثر متخصصین انجام هرگونه لیزر را در این بازه ممنوع می دانند. شما می توانید با موکول کردن وقت  لیزر خود به زمان دیگری مثل بعد از بارداری از هرگونه ریسک در این بازه دور بمانید.

آیا انجام لیزر بر روی تتو سبب کمرنگ شدن تتو می گردد؟

در حقیقت انجام لیزر موهای زائد، بر روی تتو بخصوص تتوهای تازه توصیه نمی شود. لیزر با جذب رنگدانه های موجود در فولیکول‌های مو، مانع از تولید موهای زائد بیشتر می شود. در بخش تتو و لیزر مو، همانگونه که می دانید تتو رنگدانه هایی هستند که از طریق سوزن وارد پوست می شود، بنابراین لیزر جوهر تتو خالکوبی شده بر روی پوست را جذب و یا کمرنگ می نماید. همچنین لازم به ذکر است صرف نظر از تاثیر لیزر بر روی رنگدانه های تتو، بعضی از انواع لیزرها اگر با جوهر تتو تماس داشته باشند، سبب بروز واکنش پوستی شدیدی مثل ایجاد تاول و یا زخم های دردناک بر روی پوست می گردد. اگر قصد انجام تتو بر روی پوست تتو شده را دارید پیش از انجام هر اقدامی ابتدا با یک متخصص پوست به گفت و گو و مشورت بپردازید و از دستگاه و نوع لیزر مورد استفاده بر روی بدن خود و واکنش آن با تتو اطلاعات کافی را کسب نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Scroll to Top